Budova, kterou v novorenesančním slohu se secesními prvky navrhl architekt Gustav Kulhavý, prošla v letech 2020–2024 největší přestavbou ve své více než stoleté historii. Provedena byla zejména obnova střech, fasád a interiérů. Nová podoba veřejných prostor respektuje původní řešení, přitom však klade důraz na funkčnost a potřeby 21. století.
Základním principem se při obnově stalo dosažení čistoty výtvarného řešení a návrat k původní jednoduché barevnosti. Vnitřní prostory se podařilo očistit od vizuálního smogu a nevhodných vestaveb, přehodnocena byla i jejich nesourodá, po desetiletí se vrstvící barevnost. Nástěnné mozaiky od výtvarníků Václava Boukala a Karla Březiny osazené v 70. letech 20. století byly odborně restaurovány, stejně jako starší štuková výzdoba a další materiálově a technologicky různorodé výzdobné prvky. Významně se proměnil prostor určený k čekání cestujících. Nové vybavení budovy nekoliduje s hodnotami historické stavby, a to včetně prvků funkčně zajišťujících příznivé zvukové vlastnosti v jejím interiéru.
Zásadně byla upravena plocha u severní věže. Nově vytvořená pasáž zde propojila nádražní budovu s Lannovou třídou, která tvoří hlavní spojnici mezi nádražím a centrem Českých Budějovic. V severním předpolí areálu vznikla odpočinková zóna. Součástí rozsáhlé rekonstrukce byla i úprava neveřejných prostorů – vznikly nové dopravní kanceláře, parkovací plochy či prostory pro technologické zázemí.
Správa železnic zajistila příhodné podmínky pro úspěšné vícestranné vyjednávání mezi vlastními odborníky specializovanými na zajištění podmínek dopravy, architektonickou kanceláří, stavebními firmami a odbornými pracovníky památkové péče. Výsledkem je obnovená dominanta města zahrnující soudobě vybavený multifunkční prostor, který je v souladu s památkovými hodnotami historické budovy.
Nominuje NPÚ, ÚOP v Českých Budějovicích.
Na cenu NPÚ v kategorii Obnova památky je navržena Správa železnic, státní organizace, zastoupená náměstkem ředitele pro investice Ing. Janem Beránkem.