Hlavní příčinou poškození, které se týkalo 40 % nástropní malby, byla dlouhodobá vlhkost a zatékání do řadu let opuštěného objektu. S příchodem nového majitele byly zbývající nástěnné malby sálu provizorně zajištěny a kompaktnější odpadlé kusy byly uschovány. Před samotným restaurováním bylo třeba stabilizovat statické a vlhkostní poměry objektu, poté se již pozornost obrátila k velkému sálu.
Kritickým místem byl jihozápadní roh místnosti; zde docházelo k dlouhodobému zatékání, což se projevilo nejen nadměrnou vlhkostí zdiva a omítek nesoucích malbu, ale i silnou vrstvou solných výkvětů. Poškozený strop s nestabilními omítkami byl postupně injektován, po stabilizaci zbylého originálu malby a chemické sanaci dřevěných konstrukcí byla jeho chybějící plocha omítnuta. Rekonstrukce byla provedena na základě zachovaných fotografií, některé detaily byly přenášeny z pozůstatků originální malby. Technologie restaurátorských prací navázala na historickou technologii originálu – malbu technikou fresco secco.
Výzdobu sálu vytvořil moravský malíř Josef Winterhalder ml. v roce 1789 pro majitele zámku Antonína Valentina Kaschnitze z Weinbergu, nově povýšeného příslušníka úřednické josefínské šlechty. V díle převažuje architektonická složka, která kulminuje v erbu nově povýšeného šlechtice. Kaschnitzovo povýšení do řad svobodných pánů je dále zdůrazněno na stěně proti oknům, kde malované postavy géniů a grácií drží skutečné sochařské medailony s portréty manželů Kaschnitzových.
Komplexní restaurátorský zásah, jehož součástí byla obtížná rekonstrukční část, provedl ak. mal. Peter Stirber s pečlivostí a na základě mnoha zkoušek. Zahrnoval nejen rozsáhlé přípravné práce nebo časově náročný proces vytváření kreseb a srovnávání s originální výmalbou, ale vyžadoval také schopnost vypořádat se s technicky náročnými situacemi. Výsledkem je úspěšná záchrana uměleckého díla, které je cennou výpovědí o reprezentaci příslušníků úřednické josefínské šlechty.
Nominuje NPÚ, ÚOP v Kroměříži.
Na cenu NPÚ v kategorii Restaurování je navržen ak. mal. Peter Stirber.